نکات مهم در نصب کولرگازی – بخش اول

  • دما را به صورت مناسب تنظیم نمایید در غیر این صورت موجب استهلاک زودرس دستگاه خواهد شد.

  • دستگاه‌های داخلی اسپلیت را در معرض هوای گرم و مرطوب محیط بیرون نصب نکنید؛ چرا که موجب از دست دادن سرمایش و تقطیر رطوبت و در نتیجه جمع شدن آب در اطراف دستگاه می‌شود. همچنین از ورود هوای محیط به داخل اتاق و خروج هوای اتاق به بیرون در طولانی مدت جلوگیری نمایید؛ چرا که بازده سیستم را به شدت کاهش می‌دهد.

 

  • دستگاه داخلی، مخصوصا در حالت گرمایش باید در محلی مناسب نصب شود تا توزیع مناسب دما و جریان هوا در تمام محیط وجود داشته باشد.

  • دستگاه‌های داخلی را در مکان هایی که هوای آنها حاوی دود، گرد و غبار و ذرات معلق ریز است (مانند کارگاه‌های صنعتی) نصب ننمایید؛ چراکه موجب گرفتگی فیلتر و کویل اواپراتور شده و نهایتا موجب افت راندمان دستگاه می‌شود.

  • دستگاه را در معرض لرزش و صدای شدید نصب نکنید، لرزش و صدای شدید دستگاه هایی مانند دستگاه تراش می‌تواند روی میکروپروسسورهای دستگاه و قطعات حساس آن تاثیر بگذارد.

  • مراقب باشید که در هنگام نصب، گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله‌های مبرد نشود. این ذرات ممکن است لوله موبین را مسدود نموده یا به کمپرسور صدمه بزند و موجب کوتاه شدن عمر کمپرسور شود. در مواقعی که سر لوله باز است، حتما توسط یک درپوش آنرا ببندید تا از ورود ذرات و گرد و غبار به داخل لوله جلوگیری شود. داخل لوله‌های مسی را پس از خرید و قبل از شروع مراحل لوله کشی حتما توسط گاز ازت تمیز نمایید تا از گرد و غبار و یا ذرات ریز احتمالی تخلیه شود.

  • مراقب باشید که آب وارد لوله‌های مبرد نشود، ورود آب به سیستم و لوله‌های مبرد، لوله موبین را مسدود نموده و یا به کمپرسور صدمه می‌زند. در مواقعی که سر لوله‌ها باز است مراقب باشید آب داخل آنها نرود و همچنین در روزهای بارانی زیر قطرات باران لوله کشی ننمایید، چرا که ممکن است آب باران و رطوبت وارد لوله‌ها شود.

  • پس از باز کردن درپوش لوله‌ها را بلافاصله به دستگاه متصل نمایید؛ چرا که ورود هوا و رطوبت به داخل لوله برای سیستم بسیار خطرناک است و باعث ایجاد فشار غیرنرمال و تولید اسید‌های مخرب در سیستم می‌شود و ادامه این امر موجب صدمه دیدن کمپرسور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *